Kaffesumpspapper

2010-10-31 @ 18:33:42
Håller på med de läxor jag drunknar i. Har gjort de gamla papperna till mig första världskriget box till SO/engelska. Hittade ultimata bilder och känner att livet blev lite bättre. Nu ska jag bara göra resten.. oj då. Förstå hur hemskt det måste vara att vara i krig, iallafall då, att sitta där i dina skyttegravar och veta att chansen att jag kommer hem är ungefär lika stor som att det går en elefant förbi i mitten av slagfältet.. I Tyskland liksom. Man lever mitt i en döds zon i 5 år.. om man ens överlevde så länge.  Ush, och för kvinnorna  som var hemma då, de var tvungna att sitta där hemma och veta att, ja, min man kommer nog inte hem, men vi tror det. För det gör chansen mycket större... NOT!
Kaffesump säger jag bara, låter som ett där ush ord nämligen, Kaffesump! Det är vad krig är, Kaffesump!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback