Ingen bestämd definition.

2011-07-14 @ 02:07:09
Svenska akademin har på sin hemsida, ingen definition av kärlek. på NE.se lyder; Någon på en gång uttömmande och allmänt accepterad definition av kärlek kan knappast ges. De ända definitioner jag hittar är halv smöriga poetiska smörjor med de sötare orden efter de andra..

Folk säger att kärlek är enkelt.

Jag säger. Ha! Det är världens största lögn. Kärlek som den där vackra sagan som alla kunde få. Det funkade för Sheakspeare men sen gick det utför. Nu är kärleken sällsynt. Det är mer fejk än äkta.
Hur ska jag kunna tro på kärlek om jag var dag ser skilsmässor, otrohet och en mängd andra kärlekstjuvar?
Ska jag naivt lita på kärleken, att när den väl hittat till min dörr att den aldrig ska vandra till min granne? Att den stannar i vått och tort i alla lägen.

Jag pratade med min mamma och hon sa det, man har en plan, en dröm-makvinna. Men sen när man väl träffar kärleken, så slås alla drömmar undan. Din "typ" hade kanske varit en lång blond fotbollspelare men när du träffade den kotra brunhårige arkitekten så föll du pladask för dennaoch det spelar inte längre någon roll vad du hade tänkt dig innan. Mamma är inte den ända so visar att den här teorin är sann. Även andra jag känner har fallit för samma sak. 
Tror ni inte på den här teorin, påstår att det äldrig hänt er etc etc så kan jag bara säga att antingen är ni lyckligt lottade och hittade kärleken i den typen du först blev intresserad av, eller så har du aldrig känt riktig kärlek. Jag vet att jag nog inte känt riktig kärlek som så, men jag tror på teorin.

Kärlek är slumpmässig. Vet aldrig när, hur eller vart den inträffar.

Kärlek är svårt, jag inser att hur mycket jag än försöker skriva och analysera så blir det bara en massa goja och inge klarare blir det inte.

Det bästa och mest vettiga man kan säga om kärlek är nog att lyssna på National Encyklopedin.

Någon på en gång uttömmande och allmänt accepterad definition av kärlek kan knappast ges

Kommentarer
Postat av: Idaaaa

Grym på att skriva!! :) saknar dig min vän!

2011-07-14 @ 23:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback