Jazzen Gospeln och Musiken

2011-07-11 @ 21:05:25
Så jag växte upp med A-teens och en ung Britney Spears. Det var hippt, lätt och snyggt! Jag älskade Emilia som sjöng "big big world". Jag tyckte redan då att det soundet var galet snyggt. Genom åren har musiken varit en stor del av mitt liv och både speglat vem jag är och hur jag mår. Så jag har haft perioder med gladare pop låtar och perioder med lugnare ballader. Men jag har nog insett att jag mer är en blues brud som gillar tryck i texten. Akustiskt blev min grej.

Jazzen gjorde mig lycklig och gospeln mitt frihets rop!

Jag tror på att beskriva en människa genom dess musiksmak. I mitt hjärta är Movits! härliga jazz rapp, Jack Johnsons plinkande på ukulelen och Håkan Hellströms sjömans-pop förevigt inristade. Andra favoriter är party hoffmaestro och härliga Lasse Winnerbäck, glöm inte miss Li och en ny-gammal favorit är Veronica maggio. Detta är ju bara de som är moderna kändisar men självklart finns det klassiker på favorit-hyllan. Elvis Presley är en cool snubbe tillsammans med Barbra Streisand och Monica Zetterlund som hyllas av denna blonda Svenne.
Så med tanke på vad jag lyssnar på så kanske man kan anta hur jag är? Jag tror på det.
Asså, jag diggar mycket andra svennar som cornelis wreesvijk och diggar det som var, retro brud i musiken kan jag kallas..

Trender kommer och går men musiken är den som består.
Ha't och sola inte för mycket!

Pöss o kräm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback