Klump-mjölk i snabbkaffe. Mums?

2011-07-11 @ 21:16:29
Ni vet inlägget jag gjorde för några dagar sen, om hur bloggarna sprider sig som ett virus över den världsvida webben. Hur det fanns helt meningslösa bloggar som inte hade med något alls att göra. etc etc.
Jag reflekterade över detta ett tag, då jag oxå fått respons på inlägget om hur jag inte heller var en originell bloggare som nyss kom på krönikan.
Nä, jag vet men det har inte med saken att göra. Jag skriver det jag ser och hör och jag säger inte att jag inte är en del av det jag kritiserar. Ingen är perfekt.
Hur som helst så inträffade en otroligt ironisk händelse en solig fredagkväll tillsammans med föräldrarna efter en god middag. En liten text som skrevs alldeles efteråt.

Jag är inte den som dricker en latte på stan i mitt perfekta liv. Jag har en tendens som den dödliga människa jag är göra en kopp snabbkaffe med mjölk i som skär sig med värmen och skapar en stor snorklump i botten av koppen. Mums!
Men sån är jag. Jag är inte perfekt, inte "normal" och inte mainstream.
Underbarast är det när människor, eller låt mig säga robotar, som inte gör några fel eller snedsteg (alls!!), Gör det som är säkert och "normalt", det värsta som kan inträffa är att vara en ensam individ.. Oj vad farligt! När såna männis.. Robotar pekar ut det jag gör "fel" eller konstigt. 'Man kan inte ja en rosa tröja och röda skor' tex. Men om jag anser det då?
Perfektion är blä och allt annat kaos är skoj!

Och snälla håll tummarna i framtiden för min fördel så att mtt kaffe får ha vanlig mjölk i. Tack!

Puss o kram alla solstrålar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback