2011 06 26

2011-06-26 @ 11:12:14
Jag vet inte hur vi hamnade i detta sjuka samhälle och sättet tankegångarna vandrar på oss invånare. För typ 5-6 år sedan så visste inte jag att bloggar fanns. Men på nått jäkla vis så lyckades bloggarna helt plötsligt en solig torsdag explodera på internets breda kropp. Helt plötsligt så hade alla en blogg. Hips vips tjänade dom största fjortisarna pengar på sin rosa ludna hemsida. Alla hade en anledning att starkt hata eller vara läskigt besatt av blogg konceptet eller bloggar i sig eller bara bloggindividen.
Det fanns plötsligt femtioelva stycken olika hemsidor att ha bloggar på. Den ena coolare än den andra..(not). Men en sak var densamma; de mesta kända bloggarna var fjortisar. Andra var väldigt "originella" "fashionistor" som absolut aldrig hade satt sin fot på någon så mainstream butik som Gina Tricot eller nått(haha som att det var sant eller..) eller så fanns det humor bloggarna. Det var typ det som fanns. Och det värsta var ju att när det gick bra för en brud att skriva hur fjortisfull hon blev en valborgskväll så kom det hux flux 3000 till småtjejer med kilometer vis ton av smink på sina små, outvecklade kroppar med tovigt häxhår och sjuka blekningar. Det blev ascoolt.....
Och om det inte var nog med att den besatta hetsen om bloggar startade, så blev det ännu värre sen när alla fjortisar helt plötsligt skulle börja skriva. Dom hade ju NOLL KOLL på vad dom skulle skriva! det blev lite halvhjärtad sådär;
"Hej bloggen! hihi. idag har jag ehhh ehh varit med min bästa kompis hihi och vi ehh ehh typ sminkade oss och sen så tog vi typ ehh massa fjortis bilder på oss själva(som dom självfallet satt på inlägget men såklart satt en fyrkant eller nått för sitt eget ansikte så att dom inte syns..) jaja.. nu ska vi ut o träffa några killar.. hihi puzzzz    <33333"

Hur värdelöst var inte det?? INGEN bryr sig om vad du gjorde! Lixom vem vill läsa om vad jag åt till frukost eller typ gjorde mellan 13.00 och 14.05(!!!!) 

Aj vad mycket ilska och irritation som fllög ut från mina fingrar på det stackars tangentbordet. Men ärligt talat? Vem vill läsa vad jag gör för varje minut? Men mer kanske om vad jag tycker och står för?

Det är väll därför att jag hamande i en sån fas då idé torkan hade gjort sitt intrång på bloggen och jag helt meningslöst skrev att jag rensade garderoben. Ja men Amanda, lilla gumman, ingen och jag menar INGEN bryr sig! Skriv hellre ingenting än att fylla bloggen med en massa skit.

Så nu blir det ett nytt avstamp. Renässans som det heter på finspråk. Det ska bli en hetlevrad krönika blogg om det mainstreamade ickemainstream Sverige som nu regeras av bloggvärlden. Intressant kan det bli!

Puss o kram i gråvädret och välkommen till svensk sommar!

Kommentarer
Postat av: M

Men Amanda. Hur kommer det sig att DU har en blogg om du nu tycker att de är så fruktansvärt hemska? Det betyder ju då att det sk. Mainstreamade samhället även fått dig på fall. Att du tänker skriva krönikor gör egentligen ingen skillnad (även om jag är starkt för denna idè!) Det finns ju dem bloggarna också, som Mr.Schoulman, vilket gör dig i princip till en utav de små fjortisarna som härmar de stora bloggarna. Ända skillnaden är innehållet i bloggen.



MEEN jag tycker absolut att du ska fortsätta med din krönikablogg, det är intressant att läsa och du har vettiga tankar!

Puuuuuussss från din käre vän som också lött blir irriterad!;D

2011-06-28 @ 11:39:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback